Hoppa till innehåll
Etusivu » Leveransvillkor

Leveransvillkor

Allmän information

podkauppa.fi (Östman Group Oy Ab, FO-nummer: 2789342-7, adress: Törmäniityntie 15 C 36, 02710 Espoo); säljer produkter till företag och vuxna privatpersoner i EU. Dessa leveransvillkor gäller för beställningar av produkter i vår onlinebutik och för liknande leveranser.

Dessa villkor gäller från och med den 1.11.2022. Vi kan ensidigt ändra våra leveransvillkor från tid till annan, så kontrollera våra leveransvillkor varje gång du beställer produkter från vår onlinebutik.

Produkter och produktpriser

Egenskaperna och priserna för produkterna i onlinebutiken visas i produktbeskrivningen för varje produkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveransavgifter, så var vänlig kontrollera med oss. priser i din kundvagn innan du accepterar beställningen. Priserna på produkterna inkluderar skatter, som kommer att anges i kundvagnen och i orderbekräftelsen.

Leveransavgifter

Eventuella leveranskostnader som kan debiteras för en beställning beror på själva produkten (t.ex. vikt, förpackning) och den valda leveransmetoden och läggs automatiskt till det totala beloppet för beställningen. Du kan se leveransavgifterna (om några) för din beställning i din kundvagn innan du accepterar beställningen.

Beställning och avtal

Du kan beställa produkter på vår webbshop genom att lägga dem i din varukorg, bekräfta din beställning och betala för innehållet i din varukorg via betalningstjänsten. När du beställer från vår onlinebutik måste du ha läst och godkänt våra aktuella leveransvillkor. Du förstår att din beställning som accepteras och bekräftas av oss är, förutom i den utsträckning som ångerrätten nämns nedan, bindande och skapar ett avtal med dessa leveransvillkor mellan oss.

Betalning och betalningsmetoder

Du kan betala för din beställning med de betalningsmetoder som beskrivs i onlinebutiken och som finns tillgängliga i kundvagnen.

Order- och betalningsbekräftelse

Efter en lyckad beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress, så ange din e-postadress och ditt telefonnummer när du gör din beställning. I orderbekräftelsen anges också vilken betalningsmetod som använts.

Om vi av någon oväntad anledning inte kan bekräfta din beställning kommer vi att meddela dig via e-post så snart som möjligt.

Leveransmetod

Vi levererar din beställning med hjälp av en av de leveransmetoder som anges på vår webbplats och som du väljer när du gör din beställning.

Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider till EU är ca 7-16 arbetsdagar, beroende på order och leveranssätt. Mer specifika tider kommer att anges i produktalternativen.

Ångerrätt och villkor för återbetalning

Om du är konsument har du enligt finsk konsumentskyddslagstiftning rätt att annullera din beställning genom att meddela oss senast 14 dagar efter mottagandet av varorna eller den sista leveransen eller, vid regelbundna leveranser, den första leveransen.

Ångermeddelandet måste vara tydligt, t.ex. i vårt e-postmeddelande nedan eller i ett skriftligt meddelande som du skickar med de returnerade varorna.

info@ostmangroup.fi

Ångerrätten gäller endast och följaktligen måste de produkter som returneras vara i sin originalförpackning, oanvända och väl förpackade för retur.

Om transaktionen annulleras måste varorna returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter det att meddelandet om annullering har skickats till vår returadress nedan. Vid behov måste den person som returnerar varorna bevisa att de returnerades inom tidsfristen, till exempel med hjälp av ett returkvitto. Den returnerande parten måste betala kostnaderna för returen. Dessa kostnader kommer inte att återbetalas till den återvändande parten.

När du returnerar en levererad beställning ska du ange ditt namn och dina kontaktuppgifter samt ditt kontonummer för återbetalning.

Vi kommer att återbetala de pengar du har betalat för beställningen utan dröjsmål i enlighet med konsumentskyddslagen.

Vår returadress finns på fraktsedeln.

Kontroll av sändning, fel och problem

Kontrollera leveransen så snart du har mottagit den. Om en produkt försvinner eller skadas under transporten, eller på annat sätt inte överensstämmer med din beställning eller är felaktig, vänligen meddela vår kundtjänst så snart som möjligt och senast inom 14 dagar, så kommer vi överens om hur felet ska åtgärdas. I konsumenttransaktioner följer vi de obligatoriska ansvarsbestämmelserna i konsumentskyddslagen.

Kundservice

Vår personal hjälper dig om du har några frågor om din beställning. Vänligen kontakta oss, antingen via e-post eller telefon:

info@ostmangroup.fi

+358 50 344 0512

Ark. 9-16

Begränsning av ansvar

Östman Group Oy Ab ansvarar inte för någon indirekt eller direkt skada eller någon annan skada som hänför sig till beställningen, leveransen eller produkten eller något av ovanstående, förutom i den utsträckning som en tvingande bestämmelse i konsumentskyddslagen eller annan tvingande lag har föreskrivit något annat med avseende på skadan i fråga.

Oenighet

Vi strävar efter att lösa eventuella tvister om din beställning genom överenskommelse i första hand, så kontakta vår kundtjänst i första hand för att lösa problemet.

Om en tvist om ett kommersiellt avtal inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna, kan konsumenten hänskjuta ärendet till konsumenttvistnämnden(www.kuluttajariita.fi). Innan ärendet förs till konsumenttvistenämnden bör konsumenten vända sig till magistraternas konsumentrådgivning(www.kuluttajaneuvonta.fi).